بستان الحياة

ديني ثقافي أدبي رياضي فكاهي
 
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» ألغاز محلولة
الخميس 05 يوليو 2012, 7:50 pm من طرف لؤلؤة البحر

» نبدة عن الصدفية
الجمعة 22 يونيو 2012, 12:33 am من طرف برج الحوت

» استعمالات الكركم
الخميس 24 مايو 2012, 11:42 pm من طرف برج الحوت

» blackjack online for real money
الثلاثاء 02 أغسطس 2011, 8:12 pm من طرف زائر

» fish oil wiki
الثلاثاء 02 أغسطس 2011, 8:08 pm من طرف زائر

» гинекология рак
الإثنين 01 أغسطس 2011, 9:31 am من طرف زائر

» Продвижение неизбежно
الجمعة 29 يوليو 2011, 11:17 pm من طرف زائر

» generic cialis reviews
الجمعة 29 يوليو 2011, 1:39 am من طرف زائر

» فيلم سكس مصري
السبت 25 يونيو 2011, 1:01 pm من طرف زائر

» كلمتين من القلب
الخميس 21 أبريل 2011, 5:12 pm من طرف زهرة البستان

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
الخواجة
 
زهرة البستان
 
CABO
 
طم طم
 
تمرحنة
 
JOKY
 
رؤى
 
الصعيدي
 
بسمة
 
Asemgad
 

شاطر | 
 

 قول المثل ..لعبة تجنن

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
الخواجة
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 1640
العمر : 48
العمل/الترفيه : صاخب مخل
المزاج : خلو كتييييييييييييييييير
تاريخ التسجيل : 14/03/2009

مُساهمةموضوع: قول المثل ..لعبة تجنن   الثلاثاء 31 مارس 2009, 11:55 pm

مرحبا بكل اخـواتـى و اخـوانـى احباء المنتدى
************

جبت لكم مسابقه مش أي أي ولآ زي زي

شفتها طبعا و عجبتني وقلت اجيبها لحبايبي

واشوف من فيكم الذكي وال ام ام

ههههههههههههههههه

فكرة الموضوع

اضع لكم صوره او صورتين او مجموعه صور تدل على

(( مثل واحد فقط يشمل جميع الصور اللي اطرحها في الرد ))

والشاطر او الشاطره اللى يقول المثل الاول

وكمان اللى هيجاوب خمس مرات صح

هخليه يضع صوره واحنا نجيب المثل

ايه رايكم ؟

يارب تكونوا فهمتونى ...

يالله نبتدى !
*******

مين اللى هيعرف أول مثل









يا ترى ايه المثل

عايز تفاعل بقى

ورونا الشطاره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
molto
زهور عطرة
زهور عطرة
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 157
العمر : 27
العمل/الترفيه : student
المزاج : happy
تاريخ التسجيل : 18/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 01 أبريل 2009, 6:48 am

ههههههههههههه

اقلب الأدرة على فمها تطلع البنت لأمها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
CABO
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

عدد الرسائل : 1210
تاريخ التسجيل : 13/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 01 أبريل 2009, 11:49 am

ههههههههههههههه


لعبة جميلة بجد



المثل :_ القرد في عين امه غزال



استني علينا بقي لما نجهز لك بصور مثل تاني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
Admin
avatar

عدد الرسائل : 315
تاريخ التسجيل : 13/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 01 أبريل 2009, 12:34 pm

جميييييييييييييييييييييييلة اللعبة دي يا خواجة



بس عايزة شوية نشاط من الاعضاء في تحميل الصور من ع النت



هقول لكم مثل بالصور دلوقتي و حلوه












هاااااااااااااااا ... سهل و بسيط و علي لسان كل المصريين

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://bostanelhayaa.ahlamontada.net
الخواجة
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 1640
العمر : 48
العمل/الترفيه : صاخب مخل
المزاج : خلو كتييييييييييييييييير
تاريخ التسجيل : 14/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الجمعة 03 أبريل 2009, 12:05 pm

اللي ايده في الميه خبيبي مس


زي اللي ايده في النار


خلو كتيييييييييير يا ادمين


هدور لكم علي صور لامثال تانية


و الباقي فين خبيبي دورو معايا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
CABO
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

عدد الرسائل : 1210
تاريخ التسجيل : 13/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأحد 05 أبريل 2009, 4:23 am

ماشي يا خواجة


جايب لكم مثل اكيد ام يني هتحله
















هااااااااااااااااااااااااااا....مثل سهل جدا و علي لسان كل الستات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زهرة البستان
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 1337
العمر : 42
العمل/الترفيه : في السياحة
المزاج : لذيذ
تاريخ التسجيل : 13/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأحد 05 أبريل 2009, 12:29 pm

مش فاهمة يا كبو


بحاول افتكر الامثال اللي علي لسان الستات


كلها ليها علاقة بالرجالة و انت جايب صورة راجل



هفكر و ارجع لك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
تمرحنة
مشرف
مشرف
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 929
العمر : 50
العمل/الترفيه : ربة منزل
المزاج : تمام
تاريخ التسجيل : 17/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأحد 05 أبريل 2009, 2:50 pm

المثل سهل يا زهرة
ضل راجل ولا ضل حيطة
مش كده يا كبو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طم طم
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 1079
العمر : 32
العمل/الترفيه : لاعبة
المزاج : مفرفشة
تاريخ التسجيل : 13/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الإثنين 20 أبريل 2009, 4:38 pm

ايه ده اللعبة دي حميلة


أمال أنا كنت فين


هحمل لكم صور و ارجع لكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العميل الغامض
عضو شادد حيله
عضو شادد حيله
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 466
العمر : 21
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : الحمد لله
تاريخ التسجيل : 29/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 10 يونيو 2009, 6:00 pm













المثل سهل وبسيط إن شاء الله تعرفوه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
رؤى
عضو مميز
عضو مميز
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 869
العمر : 47
العمل/الترفيه : ربة منزل
المزاج : تمام بفضل الله
تاريخ التسجيل : 15/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 10 يونيو 2009, 6:51 pm

القرش الأبيض ينفع في اليوم الأسود

صح يا غامض.....ولو إن ما ينفعش نقول يوم إسود
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
شمعة الحياة
عضو شادد حيله
عضو شادد حيله
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 423
العمر : 16
العمل/الترفيه : طالبة
المزاج : مبسوطة على طول
تاريخ التسجيل : 02/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 10 يونيو 2009, 8:25 pm

اول مرة اشوف اللعبة دي؟؟؟
فين الصورة يا رؤى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العميل الغامض
عضو شادد حيله
عضو شادد حيله
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 466
العمر : 21
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : الحمد لله
تاريخ التسجيل : 29/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الخميس 11 يونيو 2009, 6:20 pm

صح يا رؤى
أهه المثل الي طلع في مخي بقى









الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الصعيدي
عضو فعال
عضو فعال


الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 709
العمر : 39
العمل/الترفيه : صعيدي يا بوووي
المزاج : هع هع هع
تاريخ التسجيل : 26/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الخميس 11 يونيو 2009, 10:26 pm

بصلة المحب خروف

هع

عجيب لك صور و ارجع لك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حكيم
أغصان الحياة
أغصان الحياة
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 263
العمر : 18
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : الحمد لله
تاريخ التسجيل : 19/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الجمعة 12 يونيو 2009, 8:57 pm

فين الصورة يا ددع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
clash
برعم صغير
برعم صغير
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 64
العمر : 20
العمل/الترفيه : رسام
المزاج : cool
تاريخ التسجيل : 29/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 1:37 pm

afroأنا عرفت الصورة بتعتك يا العميل الغامض إلي معاه إرش محيره يجيب حمام ويطيره

صح عليا؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
clash
برعم صغير
برعم صغير
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 64
العمر : 20
العمل/الترفيه : رسام
المزاج : cool
تاريخ التسجيل : 29/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 1:41 pm

إلي معاه إرش محيره يجيب حمتم ويطيره صح عليا يا العميل العميل الغامض؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العميل الغامض
عضو شادد حيله
عضو شادد حيله
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 466
العمر : 21
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : الحمد لله
تاريخ التسجيل : 29/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الثلاثاء 16 يونيو 2009, 5:27 pm

لأ غلط يا كلاش

رؤى جاوبت صح

وبعدين ات لسة فاكر مأنا جبت مثل تاني وردو عليه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
clash
برعم صغير
برعم صغير
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 64
العمر : 20
العمل/الترفيه : رسام
المزاج : cool
تاريخ التسجيل : 29/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأربعاء 17 يونيو 2009, 2:13 pm

إلي معاه غرش محيرره يجيب حمام ويطيره صح عليا يالعميل الغامض afro
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العميل الغامض
عضو شادد حيله
عضو شادد حيله
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 466
العمر : 21
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : الحمد لله
تاريخ التسجيل : 29/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الأحد 19 يوليو 2009, 5:51 pm

محدش عند مثل يا جماعة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الخواجة
العضو الذهبي
العضو الذهبي
avatar

الجنس : ذكر
عدد الرسائل : 1640
العمر : 48
العمل/الترفيه : صاخب مخل
المزاج : خلو كتييييييييييييييييير
تاريخ التسجيل : 14/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الإثنين 19 أبريل 2010, 11:42 pm

أنا عندي خبيبي









ها خبيبي خد يعرفوا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حور
وردة مفتحة
وردة مفتحة
avatar

الجنس : انثى
عدد الرسائل : 148
العمر : 29
العمل/الترفيه : طالبة جامعية
المزاج : رومانسي
تاريخ التسجيل : 16/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: قول المثل ..لعبة تجنن   الثلاثاء 20 أبريل 2010, 5:04 pm

المثل ده تعبني كثير لغاية ما عرفته يا خواجة

العلم في الصغر 000 كالنقش ع الحجر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قول المثل ..لعبة تجنن
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
بستان الحياة :: جمال الحياة :: بستان الألغاز والألعاب-
انتقل الى: